onsdag 23 september 2009

Kontakt med omvärlden..



Ser faktiskt ut så här, och det finns inget tragiskt i det...Nej, det är roligt ! För ni vet, vi är alla isolerade i "vår värld", det kvittar vad du gör och vad du jobbar med. Jag upplevde mig vara isolerad när jag jobbade i kyrkan, isolerad i "kyrkans värld".
Om du jobbar i vården, är du isolerad i den världen..etc etc etc
Så konstig, den här lilla datorn som jag köpte gör att jag känner att jag får mindre kontakt med min omvärld, det är nästan så man får ångest.. därför är jag tvungen att ha igång den STORA datorn
Ja Människan kan allt var lite knepig, eller hur ?
Vet ni vad jag trodde, innan jag fick kontakt med min omgivning- nätet. Jag trodde att jag var lite smått efterbliven, eftersom min pappa sa det till mig när jag var liten. Ja jag vet, det var inte snällt, men han är förlåten. Han brukade säga:
"Vet du vad man har sin hjärna till Carola, JOO den har man får att tänka med "
Aha det är kanske därför jag tänker så mycket...hahha..på hans inrådan Jag föredrar att skämta om det som är svårt i livet ibland. Med risk för att det blir ett slag under bältet.
Men iallfall, det var på internetsidan. Passagen.se-debatt- ateism...Det var där jag började "upptäcka" att jag inte var efterbliven Jag kunde ju argumentera ganska klurigt Det var där mitt självförtroende byggdes upp -inte i kyrkan. Tyvärrrr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar