lördag 21 november 2009

Ljus i vårt hus.

Och inatt har i alla fall Jag sovit som en stock, hoppas ni sovit gott också.

Hur många soltimmar sa de att vi hade haft nu i November ? 4 st soltimmar ? Japp nu ser jag att himlen är blå ut. Vi behöver lite ljus.

Och snart är det första advent, då tänds alla ljus upp i våra städer, runt om i olika delar av världen. Advent betyder väntan. Oj så vackert det ska bli och vilken stämmning.

Jag gick och tittade efter ett par fina ljusstakar i flera år, de var dyra men jag ville ha dem. Så vid mellandagarna såg jag att det vara halva priset, jag köpte 2 st. Jag satte hastigt upp dem och två dar efter rev dotterns katt ner en i golvet . Bröööl.

Sånt är livet.

Nu blir det kaffe och GRÖT, som vanligt. Nya vanor nu när man är medelålders..Man kanske skulle börja spela Tennis eller nått också ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar