tisdag 22 september 2009

Positivt tänkande kan bli självbedrägeri.


Hur tänker jag där ? Ja som tex när jag var ute och cyklade med hunden nu, så började det att regna, och det blåste dessutom.. och då tänkte : "Så härligt, nu känner jag att jag lever ?" I samma veva cyklade jag förbi en man som väsnades i sin trädgård, han klippte sitt gräs ? Det kallar jag för Ett positivt tänkande !


Ett annat uttryck för det positiva tänkandet är: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Vad är det för skitsnack, vilken lögn..för visst finns det både dåliga kläder och dåligt väder !
Jag har testat det där , med det positiva tänkandet, och någon fick betala priset, och det var inte jag. Min föredetta svärfar insjuknade i cancer, det var blodcancer och han skulle dö, det var bara en tidsfråga. Men Jag ? Han berättade för mig att han skulle dö, och jag såg det på honom men i mitt positiva tänkande förnekade jag verkligheten. O Nej du ska inte dö, du kommer att klarar dig...


Han blev bara magrare och magrade, och hans löständer blev bara större och större i hans lilla ansikte. Jag ringde till honom ibland och lovade att jag strax skulle komma o hälsa på där på sjukhuset. Jag var 20 år och mitt uppe i mitt nyfikna liv, och jag hann aldrig hälsa på honom. Jag trodde att han skulle leva länge, i mitt positiva tänkande. Han dog plötsligt hastigt, han trillade framstupa över sin säng, man hade hittat honom liggandes på tvären över sängen men choklad i munnen.


Jag glömmer aldrig hans leénde, och de stora löständerna, och hur han försöker berätta för mig att han faktiskt skulle dö..Vad jag svek den människan. Men jag var inte beredd på den bistra verkligheten för jag var inte stark nog att ta itu med den. Hade jag funnits där, mitt i verkligheten kunde jag iallafall kunnat förbereda mig för det svåra som skulle komma.


Han hette Stig,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar