fredag 20 november 2009

Minnet från dåååå

Sitter här och känner mig halvt illamående. Kanske blir sittande här hela dagen, om inte vikarieförmedlaren ringer.
Det ligger nämligen till så att när jag låg och slummrade i min säng igår så hör jag hur min dotter skriker högtljutt !!
Klart att man reagerar, det var en otäck känsla, att vakna av att ens dotter skriker som om helvetet var löst.

Jag rusar urvaket upp ur min säng och där står min man i storarummet och fnissar, han är chockad.
"Vad är det ! " frågar jag med bestämdhet.
"Mamma, det sprang in en mus i öppna spisen, och han hade RÖDA ögon", skriker dottern.


Min man står som vanligt och ser ut som ett frågetecken, ja som han brukar göra i "krissituationer"....Jag hämtar ett långt skafft och petar runt lite där i öppna spisen, då ser jag han. En liten svart mus, mycket liten svart mus som inte vet vart han ska ta vägen.

"Vad ska vi göra", säger maken min till slut, "jag vet inte", säger jag och fortsätter att peta,nu är jag också paralyserad.
Med raska steg går han och laddar två musfällor med ost. Vi stänger dörren om oss och går och lägger oss.

En ny dag, och en mätt mus !
Båda fällorna är tomma, jag vet inte vart han befinner sig, sitter här på en barstol och skriver i min blogg. Det blir nog en roligt dag !


Vill inte påstå att mössen är våra fiender, det är ju ondskan som är vår största fiende. Det gäller att inte somna, så att vi kan vaka och ser vad som sker i andevärlden.
Tänker ofta när Jesus var i öknen och blev frestad av Satan, han kom när Jesus var som svagast, när han var ensam, trött och hungrig.
Det är något att tänka på, och bygga upp ett inre försvar som är tillräckligt starkt i svåra stunder....(en mus är ju ingenting i sammanhanget )



Obs. Det här är ett gammalt blogginlägg, som jag gjorde på en annan blogg, i höstas tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar