fredag 20 november 2009

Minnet från det finstilta

Att läsa HELA bibeln.
2008-11-12, 20:43





Igår när vi var på Ullared fick vår flicka lov att köpa sig ett spel, och hon hade önskat sig ett Sims 2 spel väldigt länge och stod förlängtansfullt och tittade på hyllan över spel.
Det kostade närmare 300 kronor och det tyckte vi var lite väl dyrt för ett spel, en liten skiva att stoppa i datorn liksom.
Men till vår glädje såg vi ett billigare Sims2 spel, visserligen med Reklam från ett varumärke men är det halva priset så är det.

Oj vad hon tjatade, hela vägen hem, att hon ville spela 15 minuter innan hon nattade sig. Och eftersom vi kom hem så pass sent så var det nätt och jämt att vi orkade starta igång detta spel.
Men jag lyckades inte få igång det, jag försökte och försökte...Jag var tvungen att installera Sims2 först. Vadå installera ?!
Jag hade ju satt in spelet i datorn !? Klockan började närma sig 23:00 och små barn borde sova då.
Då såg jag det, det finstilta, som stod längst ned i högra hörnet.
*Kräver The Sims2 för att kunna spela.

Ja tack för det ! Man var tvungen att köpa det första spelet för minst 300 kronor, för att kunna spela det här B-spelet. Ja men så trevligt !

Det är ju ungefär som att man predikar halva evangelium, man blir lovad så mycket från himmelriket och man kan närmast få bilden av Jesus som en gosig nallebjörn.
Men så ser man Jesu ord nere i vänstra hörnet:

Ps:
*Den som inte tar sitt kors och följer
efter mig är inte värd att tillhöra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar