fredag 20 november 2009

Nåden är var dag ny.

Varje dag startas ett nytt kapitel, med nya möjligheter. Och då brukar jag säga möjligheter att vandra i köttet eller anden. (köttet står för synd,i bibeln) Jag kan välja i min fria vilja att reagera mot saker i min omgivning med mitt uppror mot Guds tankar, genom att inte handla i kärlek osv.

Men om jag väljer den andliga vägen och låter Guds verk ha sin gång under dagens lopp, att välja kärleken framför allt då är jag på rätt väg, och ett friare liv. Att kunna känna kärlek till människor är frihet.

Ni vet hat, bitterhet, avund, vrede, oförståelse osv osv osv skapar bundenhet och tar mycket kraft. Detta är inte alltid så lätt, därför behövs detta, för ens egen skull :

"Nåd, barmhärtighet och Frid från Gud fadern och Jesus kristus vår herre" 2 Tim 1:1)

Nåden är var morgon ny. Varje dag är ett nytt kapitel. Det är härligt att veta, att inte Gud springer runt och pratar skit om mig, hakar upp sig eller rent allmänt tycker att jag är en dåligt människa. Han ser på oss med Nåd och kärlek trots vår ofullkomlighet. Barmhärtighet är något som vi alla behöver i livet, och Frid av Gud. Så får vi dag för dag följa den andliga väg som han vill att vi alla ska gå, i hans glädje. Inte i förtryck, utan i glädje ! Tjoho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar