måndag 9 november 2009

Blev skärrad en dag.

För det är en man som blivit felbehandlad av vården,han hade fått något i ögat. Men blev felbehandlad, så efter en vecka med fel droppar/ creme till ögat så är det inflammerat. Han har tom. ont i skallen. Han är arbetslös och går på samhällsnyttan liksom jag. Nu går han och slår med händerna på väggarna för han har så ont.

Jag vet en kvinna som blev felhandlad i ögat, hon blev blind.

Dessutom fick en penisonär ett raseriutbrott idag på Röda korset, för jag berättade att jag inte kunde vara där till klockan 18:00 varannan dag utan ville ta ledigt. Hon skrek och slog igen dörrar, och tyckte att de arbetslösa gott kunde arbeta. Jag kan ta det, ifall det är min nioåriga dotter. Men en pensionär ? Jag förstår ingenting, är inte van vid att vuxna bråkar sådär ?

Jag är också uppriven över hur regeringen behandlar de som DE har sjukskrivit med tunga mediciner. De ska ut nu, och arbeta, med sina tunga mediciner. Vi får väl be till Gud att de orkar stå på sina ben, så nedrogade de är en del....Man blir arg och förtvivlad.

När jag jobbade i hemtjänstern var det en kvinna som var just, nerdrogad. Så när hon skulle röka och tända sin cigarett brände hon samtidigt sin nästipp, den var alltid RÖD och bränd. Man skrattade åt henne !

Undras vart de ska placera henne nu då ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar