måndag 9 november 2009


Ha, jag har en kompis som säger Gudde, istället för Gud. För sådan är hans relation med Gud, det blir Gudde En sån bild skulle nog jag vilja beskriva av Gud i min blogg. När jag vaknade på morgonen sa Gudde att min dotter spelade teater i skolan, hon låtsades vara glad där för att de inte skulle mobba henne ännu mer..(det är däför lärarana inte fattat ännu) När jag frågade min dotter om det var så, *och så var det. Inte roligt för mig att veta, jag gillar inte teater i den verkliga livet.

Jag vill att mina barn ska vara som de är.

Man skulle kanske annars tro att barn på en kristen skolan är snällare ? Nej men jag har ju sagt att frälsningen inte är automatisk. Det är inte säkert att det finns högre moral i de religiösa sammanhangen. Men de som isolerat sig i de religiösa sammanhangen har kommit att inbillda sig att de har högre moral många gånger, det är fel.

När jag började blogga här sa Gudde åt mig att jag skulle visa min sårbarhet. Vet ännu inte vad det betyder..Men jag tror det betyder att jag ska vara JAG. Därför spelar jag ingen teater på min blogg, och nu ska min dotter snart slippa spela teater i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar