måndag 9 november 2009

Ta influensasprutan !

Det fanns ju en tid i Sverige då det inte fanns vaccin, vad jag har förstått, mot Polio ? När jag jobbade i hemtjänster var där en man som var förlamad sen han fick polio. Han var bara en lite pojke då.

Jag har varit emot vaccinet mot influensa, men man är ju alltid skeptisk till allt som är nytt. De sa att det var kvicksilver i och man kunde få en massa biverkningar och tom dö. Så jag ville inte ha det. Anledningen till att jag inte ville ha det var för att jag trodde jag skulle bli hemskt dålig av biverkningarna. Men jag blev det inte.

Har lite ont i kroppen och i armen, men annars inte. Jo kanske lite febrig men det kan jag stå ut med. Man slipper ju frysa.. Annars blir ju jag väldigt lätt sjuk, drar åt mig alla baciller osv.

Men nu är jag glad att jag tagit den, med de 2 miljoner andra i Sverige. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar